Huomautuksia

- Pelissä on kolme osapuolta,

Pelaajajokaeitiedäolevansapelaaja, eli Pelaajajokaeitiedä, eli Pelaaja, joka ei voi voittaa
Aikamatkaaja 1, eli Aikamatkaaja, joka voi hyvin olla kaksikin pelaajaa jotka kulkevat yhdessä, tällöin molemmat pitää saada kiinni kolmannen osapuolen voittaakseen
Loput aikamatkaajat, eli Matkaajat

- Scotland Yard on osainnoittaja.

Se huomautuksista. Nyt selitän pelin.


Ensinnäkin, tarvitsemme pelaajan joka Ei Tiedä Olevansa pelaaja

vaatimuksia Pelaajallejokaeitiedä:
- Asuu isossa kaupungissa (pelikaupunki, lähinnä helsinki)
- Tuntee paljon ihmisiä jotka tuntevat tämän nimeltä
- On erikoisen niminen (siinä määrin ettei niitä Helsingin kokoisessa kaupungissa montaa ole)
- On tarpeeksi erikoinen, jotta
 a) arvostaisi olevansa mukana tietämättään
 b) kukaan ohjaisi hyvin hämmentäviä ihmisiä sen luo


Sitten esitellään konsepti

 Aikamatkailijoita tulevaisuudesta

Aikamatkaajien taustaa:

- Ovat oppineet kaiken nykymaailmasta suunnilleen Frendien ja Kauniiden ja Rohkeiden kautta, ynnä muiden satunnaismediapalojen mitä tulevaisuudessa on jäänyt nykymaailmasta jäljelle todistamaan
  (tämän osuuden ryöväsin muualta, loput on enemmän omaa)


Ensiksi aloittaa yksi tyyppi, Aikamatkaaja 1, joka

 - puhuu huonoa englantia (opittu tv:stä, sisältää flirttejä, sitcomia ja juonittelua)
 - jolla on rahana amerikan dollareita

 - joka ei tiedä miten liikenne toimii,
   ei tiedä miten nykyvessa toimii,
   ei tiedä miten ruokaa oikeastaan saadaan
 - tietää että kassalla joko kuuluu jutella kuuluvasti muiden jonottajien kanssa omista asioistaan
   TAI yrittää iskeä kassamyyjää ja niin ees päin

- Sitten sillä on toki myös tehtävä
  - Aikamatkaaja 1 haluaa muuttaa tulevaisuuden paremmaksi
  - Aikamatkaaja 1:llä on sitä varten tiedossa nimi

 tässä kohtaa kuvaan tulee Pelaajajokaeitiedäolevansapelaaja

- Pelaajajokaeitiedä on tulevaisuudessa kaikkien tuntema, on muuttanut suuressa määrin historiaa
 - Siksi Aikamatkaaja 1 olettaa kaikkien Pelaajan aikalaistenkin sen tietävän
 - Niinpä Aikamatkaaja kulkee ympäriinsä ja kyselee joka tyypiltä tietääkö ne missä
   Pelaajajokaeitiedä sattuu tällä hetkellä olemaan
 - Tätä jatkuu läpi pelin, Aikamatkaaja menee ympäriinsä, kyselee, käy toki välillä syömässä ja
   vessassa ja mitä kaikkea ja hämmentää ihmisiä käytöksellään ja tavoillaan

- Jos joku osaa ohjata Aikamatkaajan Pelaajanjokaeitiedä luo, tai jos Am1 vaan sattumalta
  siihen törmää, kuuluu Aikamatkaajan estää Pelaajaajokaeitiedä tekemästä jotain mitä se
  on juuri tekemässä, jonka tehtyään Aikamatkaaja voittaa pelin


Sitten otetaan loput pelaajat

- Aikamatkaajia, jotka ihan hivenen osaa toimia luonnollisemmin, mutta ei nekään liian
 - Näiden matkaajien tehtävä on pitää historia ennallaan
 - yrittävät löytää Aikamatkaaja 1:n kaikin keinoin
   ennen kuin Pelaajanjokaeitiedä huomio on kiinnittynyt

   - jos itse vahingossa vaikuttavat Pelaajan toimiin, niin aikamatkaaja 1 voittaa
 - kulkevat ympäriinsä mukanansa valokuva aikamatkaaja 1:stä
   kyselevät ihmisiltä onko ne nähnyt sitä (yhä huonolla englannilla)
 - etsivät ja etsivät, voivat vapaasti jakaantua ja ovat puhelinyhteydessä

- välillä Matkaajat saavat tietää missä Aikamatkaaja 1 sijaitsee hetkellä x
 - Aikamatkaaja 1 lähettää tekstiviestejä ystävälleen tulevaisuudessa, kertoo matkansa
   edistymisestä, loput Matkaajat nappaavat aina kopion

- Jos Matkaajat löytävät ja ottavat kiinni Aikamatkaaja 1:n, ne on voittanut pelin

Mahdollista kivaa: Pelaajajokaeitiedä voisi joka tapauksessa ennen peliä saada tekstiviestin tulevaisuudesta, jossa sitä varoitetaan oudosta hyyppäristä joka ehkä aikoo häiriköidä sitä, ja että sen tällaisessa tilanteessa pitäisi olla kuin sitä ei olisikaan ja toimia täysin niin kuin toimisi muutenkin