Minä olen vakuuttunut. Eilen terveystarkastuksen jälkeen kävin ohimennen varaamassa hammaslääkäritarkastuksen, kun kerta olin oikeassa talossakin. Ja ne kertoivat, että jono on vuoden mittainen, mutta istuhan tuohon sohvalle. Kymmenen minuutin päästä olin tarkastuksessa, ja lääkäri oli mukava ja asiantunteva, ja oikeasti vastaili kysymyksiin, ikään kuin olisi kiinnostunut auttamaan.

Edellinen hammaslääkäri oli helmikuussa, se oli tyly, eikä suostunut näkemään parin minuutin vilkaisullaan mitään vikaa minun suussa. Tämänkertainen lääkäri luetteli melkein kaikki ne vaivat, jotka minä olin edelliselle sanonut, ja joita minulla "ei ollut". Lähitulevaisuudessa irrotetaan kaksi viisaudenhammasta, koska on niin epälinjassa. Edellinen sanoi, että on täysin suorassa linjassa, huolimatta siitä että vakuutin että kyllä tunnen jo kielellänikin ettei ne kyllä tosissaan ole.

No se siitä. Lähetettiin varaamaan röntgen ja toimenpideaika. Röntgen luvattiin ensi tiistaiksi.

Tänään tajusin ensi tiistain olevan hankala aika, ja menin sinne vastaanotolle taas. "Hei, haluaisin siirtää hieman sitä aikaa." "No, tuletko nyt heti?" Ja sitten olin taas viiden minuutin sisään röntgenissä ihmettelemässä, ja hoitaja oli hirmu mukava. Ja selitteli minulle mitä siinä röntgenkuvassa näkyi.

Kaiken kaikkiaan, uskoni hammaslääkäri-ihmisiin melkeinpä palautui. Tämä on aika kivaa.