Niin minut heitettiin
elämäni ensimmäiseen
seikkailuun

(eiväthän nämä sanat
minulle kuuluneet)

Niin minulle näytettiin
mikä on kevät
pieniä haituvia
oksia taipuvia
haituvia oksien päässä

Keväänhän minä tunsin
sisällä jo ennestään?




Ja kevätaiheessa
pysyäkseni jotta
ajatus ei karkaisi minä
tarjoan teille mitattua
haiun, haikun, minkä?

Olenko vai en
minä luulen että kai
vähitellen jo

Ehkä te nautitte ehkä
minä annoin liikaa vihjeitä?

Olen luonteeltani taikuri te
vain kuvittelette minut aidoksi ja
ei ne kädet koskaan tyhjät ole ja
pitkät sepustukset jotka
kertovat mikä on taikuuden takana

Mikä niiden tarkoitus olikin
tehdä tyhjäksi arvoituksen
vai syvemmälle arvoitukseen
upottaa


Minä halusin kirjoittaa runon mutta
minulla ei ollut aihetta minä
yritin puhua kaikesta ja päädyin
runoon ilman järkeä päätä tai
häntää

Haiku on tärkeä se
kertoo minusta nyt
seuraava taas ei
koskaan minusta se
on kuviteellinen se


Minä eilisen hymyilin
kauniimmin lymyilin
onnessa

Sitten minut löydettiin


Puhukaa tekotaiteesta ja
se on oikeutettua mutta
minun on hyvä olla ja
melkein uskallan hymyillä

odottaessa