Miten olisi,
tänä iltana, tähti-
taivaan alla?

Sä oot taivas
ja minä tähti

 

Suklaakastike:

~3 rkl pähkinäsuklaalevitettä
maitoa täyttämään paistinpannun pohja
1 rkl perunajauhoa
1 rkl vaniliinisokeria

Kaikki pannulle ja sekaisin ja kuumaa alle. Sekoitetaan kunnes tasaantuu ja paksuuntuu, viimeistään ensimmäisten kuplien kohdalla pois kuumalta levyltä ja on valmista.

Suklaakastike on todettu toimivaksi ainakin lettujen päällä, sekä seuraavan herkun yhteydessä. Uskoisin toimivan vähän joka paikassa mihin suklaakastiketta kaipaa.


Hedelmäjälkkäri noin kahdelle:

Banaani
3 Omenaa
Hedelmänektaria (tai muuta yhtä paksua makeaa mehua)
Suklaakastike
Vaniljajäätelöä

Banaani ja omenat paloiksi uunivuokaan, nektaria päälle silleen että on noin sentti vuuan pohjalla. Uuniin 175 asteeseen. Valmistetaan suklaakastike ja kun on valmis, otetaan vuoka pois uunista. Syvälle lautaselle sopiva pala jäätelöä, sen viereen kaadetaan kuumia hedelmiä ja nektaria ja koko jutun päälle lämmin suklaakastike. Nautitaan heti, ettei jäätelö ihan sula.

 

 

Onhan se totta. Minä olen kirjoittanut hirveästi paljon ruoka-aiheista tässä viime aikoina. Mutta ne on helppoja ja tuntuu että täytyy sitä jotakin, kun ilmeisestikin joku aina minun blogia lukee. Päässä pyörivät ajatukset on taas pitkän hetken ollut turhan häilyviä, jotta saisi blogimerkinnäksi asti mitään säilymään. Muttamutta... Olen huomannut ajatusten ja luovuuden lisääntyneen tässä kevään kynnyksellä taas. Ehkäpä sitä ehkäpä ehkäpä voisi jotain vielä blogiinkin asti saada. Jopa mielipiteen jostain? 

Minulla on mennyt koulussa viimeaikoina naurettavan hyvin. Arvosanat on yhtäkkiä korkeampia kuin ollenkaan kahden ekan vuoden aikana, mikä on positiivisesti pop.

Olen myös pyrkinyt vastuullisehkoon tehtävään, asiasta en enempää nyt puhu, katsoo sitten jos pääsen.

Olen lievästi luovalla päällä, täytynee toteuttaa jokin projekti (jokunen jopa on työn allakin). Lisää myöhemmin moi.