Hei Vuodatus.net käyttäjä!

Viimeaikoina on tullut esille että Vuodatus.net-palvelun ikärajaa rikotaan surutta. Tästä johtuen tullaan palvelussa suorittamaan tehovalvontaa seuraavien päivien aikana ja ne blogit joiden kirjoittaja on alle 14-vuotias tullaan poistamaan (ei koske ennen elokuuta 2007 perustettuja blogeja). Eli jos olet alle 14-vuotias, ylläpito suosittelee blogin materiaalin kopioimista talteen ja tunnuksen poistoa. Jos ylläpito poistaa tunnuksesi, et pääse enää materiaaliin käsiksi ja se on menetetty.

Nuorille (alle 14-vuotiaille) käyttäjille suosittelemme Windows Live Spaces (http://spaces.msn.fi) palvelua.

Yhteistyöterveisin, Vuodatus.net ylläpito

Tämä on aika huumoria, melkeinpä piristävää. Vuodatus ei missään vaiheessa kysy käyttäjän ikää, vain nimen ja sähköpostin. Joten... Miten kyseinen tehovalvonta toimii? Otetaan yhteyttä sähköpostipalvelimiin? Kuinka monella on oikea ikä ja nimi sähköpostissaan? Jos ei noudata ikärajoja täällä niin miksi siellä?..

Tässä vaiheessa: Hyvä Vuodatuksen tehovalvoja, minä olen kuin olenkin yli 14, ja itse asiassa jo melkein yli 21, mutta se on ajankohtaista vasta muutaman viikon päästä. Samalla kun mietit miten keksit puhunko totta ikäni suhteen (minä en koskaan valehtele, siksi tämä on helppoa), niin voit samalla iloksemme kertoa miten tämä tehovalvonta tarkkaan ottaen toimii?

Ja niin... Minulla on pyörinyt viime aikoina taas kantaaottavia mietteitä päässä enemmänkin jakaa, mutta johonkin ne on kaikki kadonneet... Tai no, totta. On vähän mitään niin räkäpäistä, kuin Vr:n lemmikkipolitiikka. Eläimen saa viedä vain ja ainoastaan lemmikkivaunuun, eikä muiden läpi saa edes kulkea. Sinänsä ymmärrettävää, mutta... Lipunmyyjät eivät tiedä mikä taajamajunan vaunuista on lemmikkivaunu, eikä sitä muutenkaan saa tietää vasta kun laiturilla ovista tiirailemalla, mistä löytyy sopiva symboli. Mitä minä siis teen kun juoksen kissankoppani kanssa lähtevään junaan? Valitsen satunnaisen suunnan ja toivon sen olevan oikea.

Toisaalta on hintapolitiikka. Minä matkaan Hämeenlinnaan taajamajunalla aika halvalla, ei vitostakaan mene, ja se lämmittää mieltä ja kukkaroa. Minun kissani matkaa sinne kalliimmalla kuin minä, sitä varten pitää maksaa vitonen, meni minne vain. Periaatteessa ihan kiva jos on matkalla jonnekin Rovaniemelle, mutta kuka hitto sinne lähtee eläimiään viemään? Minusta tuntuisi järkevältä ajatella, että kissan kuljettaminen aiheuttaa vähemmän kustannuksia kuin minun.

Edelleen toisaalta, taajamajunassa ei edes kysytä opiskelijakorttia, ja lemmikkilippua kun niille ojentaa, ne katsovat hämmentyneenä vastaan. Toiseen suuntaan en edes saanut leimaa, joten seuraava matka Hämeenlinnasta tänne on sentään sopivan hintainen. Mutta se onkin sitten joulukuulumisia se.