Minulla on ollut noin miljoona asiaa mielessä joita olen halunnut laittaa blogiin. Mietintöjä pukeutumisesta muun muassa, ja siitä kuinka ihmiset haluavat salaliittoja ja siitä kuinka hienoa on ettei ole mahdollista rakentaa järjestelmää jossa päätökset tehtäisiin niin että jokainen päätös vastaisi tarkkaan täydellistä kansanäänestystä. Mutta minkäs tekee kun en saa aikaiseksi päivittää, ehkä myöhemmin, nyt taidetta.

Ostin tänään piirtopöydän. Olen ehkä pari vuotta sellaista miettinyt, tyyliin kuusi tai seitsemän vuotta jo kuviakin käsitellyt ja kun Soulillakin nyt on ja sen pöytä oli hieno ja halpa niin päädyin minäkin hankkimaan. Hieman oli vaikeuksia saada koneeni ymmärtämään pöytää (hämmentävästi ratkaisu oli kytkeä pöytä irti ja takaisin kolmannen kerran, ekalla ei tunnistanut ollenkaan ja tokalla huonosti) mutta lopulta alkoi toimia. Ja saadakseni tuntumaa päätin piirtää tyhjälle pohjalle kuvan, vaikka luultavasti niin en aiokaan kapinetta suuremmin käyttää vaan enempi kuvanmuokkaukseen. Niin kuitenkin, lopullinen kuva näytti tältä:

Klikkaamalla suuremmaksi. Ajattelin tähän lyödä hienon askel askeleelta kuvasarjan, ihan vain että pääsee sitten näkemään miten olen edennyt ja mitä tehnyt kynällä (minä tiedä kiinnostaako ketään, mutta esittelenpä kuitenkin). Eli, ensimmäinen kuvanraapaleeni oli tällainen:

Nokkelimmat ehkä huomasivat, että tästä on aika matka lopulliseen. Mutta tuo oli alku, päästäkseni eteenpäin googletin kuvan oikeasta norsusta jota tuijottelemalla korjailin hieman tekelettä ja päädyin tähän:

Yhtäkkiä on hieman ehkä parempi norsu? Kyllä minusta vähän siltä tuntuu, mutta väriähän se kaipasi, siispä päätin testailla värityskykyjäni kynällä ja päädyin seuraavaan:

Ihan tyytyväinen olin ja innostuin tarpeeksi että halusin taustan, siispä eteenpäin eteenpäin.

Aloitin leikkimällä varjoja ja pohjavärejä. Oikeastaanhan nämä olisi pitänyt ennen norsua jo tehdä, mutta harvoin minä ny mitään oikeassa järjestyksessä.

Lisäsin nurmikkoa sekä valtavan hienon puskan! Huom, en piirtäny jokaista nurmiviivaa vaan kylmästi tein niitä parikymmentä ja kloonasin ne ympäri aluetta. Puskaan näin enemmän vaivaa.

Sitten lisäsin puut. Niitä on kaksi kerrosta, taaemmat ja edemmät. Itse asiassa olen jo lapsesta asti vihannu puiden tekemistä. En ehkä vieläkään oppinut pitämään. Puiden jälkeen heitin vielä kasan varjostusta jonka jälkeen työ oli valmis, menkää katsomaan ylös sitä ekaa kuvaa tässä kohtaa, uudestaan en sitä lyö sillä näitä kuvia on hiton 1,2 megaa tässä merkinnässä jo, kun fiksusti en esimerkiksi luonut pikkukuvia joita klikkaamalla pääsisi isompiin vaan laitoin isot kuvat tähän noin pieninä joita klikkaamalla näkee ne kokonaisina (selkeä selitys mutta minkä voi, olen ehkä aika kofeiinikohtauksen alla just ny ja vapisen ja hyperaktiivinen olen :O). Tuota noin... Luultavasti kunhan jaksan muutan tätä merkintää niin, että kuvat latautuu fiksummin ja nopeammin, nyt tämä on tässä. Jatkossa yritän piirtää jotain parempaa ja enempi näkemisen arvoista :P

Kiitos moi.